Are you up for a challenge as a junior risk manager? Do you enjoy guiding processes and ensuring the organisation is 'In control'? Do you see yourself working for an international mortgage organisation? If so, then this position might be a perfect fit for you!
What you’ll do
As a junior risk manager, you will translate risk management frameworks into policies and guidelines regarding the identification, analysis and control of risks. You’ll also provide assurance within the organisation about the compliance and/or operation of the management measures taken.
Activities broadly consist of consumer financial advice and intermediation, mortgage lending and portfolio insourcing. The portfolio includes 250,000 loans and is supervised by national and international financial institutions. So there is plenty of opportunity!
In summary, as a junior risk manager:
-
You are part of a professional risk management team consisting of 10 FTEs.
-
You and your team serve as the central point of contact and report to various stakeholders.
-
You ensure a sustainable risk management framework for the organisation and its subsidiaries.
-
You provide proactive advice and insight into financial and non-financial risks.
- You manage all assurance activities within the group, including external assurance activities (such as ISAE 3402 or similar engagements).
This is you
As a junior risk manager, you combine a critical and independent mindset with a proactive hands-on mentality. You are a team player who easily adapts to new situations. The organisation is growing and evolving, and you thrive in such a work environment. You think in terms of solutions and know what, when, and how to delegate. You have strong communication skills, can prioritize effectively, and are quick to adapt. Converting analyses into risk reports that inform and engage stakeholders resonates with you.
In addition:
-
You have completed a university degree.
-
You have demonstrated affinity with risk and working in the financial sector.
- You are fluent in both Dutch and English (currently, the main language is predominantly Dutch, but this is changing due to international expansion – there are already 70 colleagues working in Tunisia).
Dit betekent een traineeship voor jou
Jouw ontwikkeling in een stroomversnelling
Maak je op voor een groeispurt. Dankzij een boordevol programma maak jij een razendsnelle ontwikkeling door in kennis en vaardigheden. Ook krijg je een persoonlijk budget om te besteden aan opleidingen en trainingen die jij belangrijk vindt.
Een persoonlijke talentmanager
Tijdens het traineeship word je begeleid door jouw eigen talentmanager. Dankzij deze persoonlijke aandacht leer je veel over je kwaliteiten en hoe je jouw talent het best kunt benutten. Maar ook wat jouw blinde vlekken zijn en hoe je omgaat met valkuilen.
Onderdeel van een diverse groep young professionals
Je doet het niet alleen. Je deelt ervaringen en kennis met young professionals uit verschillende richtingen. Zowel bij inhoudelijke, als bij sociale gelegenheden. Vaak bouw je met deze groep een sterke band op, zowel op persoonlijk, als professioneel vlak.
What we offer
-
An all-in gross salary of at least €3,629.53 per month (based on 40 hours). This salary includes 8.33% holiday allowance and a 13th month.
-
Personal training budget of €2,000 per year, to be spent at your discretion.
-
Soft skills training focused on your personal leadership.
-
Wide range of specialised trainings, including CFA and Access.
-
Training days with a fixed group of young professionals.
- Start whenever it suits you.
"Vanuit de universiteit is het best wennen om opeens fulltime te werken. De waarde van het traineeship zit met name in de begeleiding die je krijgt."
Bregje Klomp - Young Professional
“Door het traineeship is mijn zelfvertrouwen gegroeid. Ik kom meer voor mezelf op en ik heb meer vertrouwen in mijn eigen kunnen.”
Matthijs Lip - Young Professional
Where you will work
This organisation in the department ‘Hypotheken’ connects supply and demand of residential mortgages in the Netherlands through its entities: De Hypotheker, Conneqt, Quion, and Dutch Mortgage Portfolio Management (DMPM). With over 30 years of experience, they have built a strong position in the Dutch residential mortgage market by providing consumers, intermediaries, and investors with high-quality products and services.
At the same time, they offer a complete range of services from consumer to investor, which is unique within one independent group in the Netherlands. This allows them to provide investors with “one-stop shop” access to the Dutch residential mortgage market and offer intermediaries and consumers high-quality mortgage products and services.
As an international organisation, we focus on growth through merger and acquisition. Our parent company sets group-wide strategies and objectives to guide the subsidiaries and provide them with appropriate support in the areas of accounting & financial control, group control, compliance, audit, legal and privacy. We have an informal working atmosphere where personal development is important.
Niet zomaar een werkgever
Tijdens jouw traineeship ben je in dienst bij Solid Professionals. Wij zijn niet zomaar een werkgever. We zijn ervan overtuigd dat mensen de organisatie maken en willen daarom dat jij het beste uit jezelf haalt. Jouw ontwikkeling en werkgeluk zijn onze prioriteit. We zijn de vraagbaak en achterban waar je op kunt vertrouwen. We organiseren lunches, borrels, bbq’s, sportactiviteiten en nodigen regelmatig interessante gastsprekers uit. Zo leer je veel medetrainees kennen en alumni die hetzelfde traject als jij hebben doorlopen.
Solliciteren, en dan?
Ben je enthousiast? Solliciteer dan meteen. Binnen 2 werkdagen na ontvangst van jouw sollicitatie hoor je van ons. Hopelijk gaan we daarna met je in gesprek om elkaar beter te leren kennen. Is er een match, dan stellen we je graag voor aan jouw team of manager. Nog steeds iedereen enthousiast? Dan kun je aan de slag!